S

piątek, 18 października 2013

Piernik siostry Anastazji

Miałam ochotę na ciasto z miodem więc sięgnęłam po przepisy Siostry Anastazji i znalazłam przepis na piernik tradycyjny . Wykonuje się go dość szybko, jest smaczny i pulchny ale dla mnie to jest bardziej babka piernikowa.







Czas pieczenia:  około 60 min
                    Temperatura pieczenia:  160 °C
          Wielkość formy :  12 cm x 40 cm


Składniki ciasta:
  • 3 szklanki mąki
  • 20 dag płynnego miodu
  • 20 dag masła
  • 1 szklanka cukru
  • 3 jajka
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany
  • 2 łyżki lodowatej wody
  • 1 łyżka kakao
  • 1 paczka przyprawy piernikowej
  • 1 łyżeczka sody
Składniki polewy:
  • 1 czekolada (mleczna lub deserowa)
  • 4-5 łyżek śmietanki

Wykonanie:

Mąkę, sodę kakao - przesiać. Do mieszaniny dodać przyprawy korzenne. Masło utrzeć z cukrem i żółtkami. Do utartej masy dodawać miód, śmietanę, wodę, mieszankę mączną. Białka ubić ze szczyptą soli i delikatnie wymieszać z ciastem.

Przełożyć do przygotowanej foremki o rozmiarach 12 cm x 40 cm (foremka zmierzona w dolnej części). Piec w 160 °C przez ok. 60 minut. Wystudzić, polać polewą przygotowaną z czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej z dodatkiem śmietanki. Wierzch ozdobić.

Piernik można przełożyć powidłami, dodać do ciasta bakalie.


18 komentarzy:

  1. Babka piernikowa też brzmi pysznie, jeszcze nigdy nie zawiodłam się na " anastazyjnym" przepisie, więc piernik z pewnością by mi smakował, wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepsze są właśnie takie proste przepisy, z których wychodzą pyszne ciasta. Czasami też mam ochotę na takie nieskomplikowane ciasto. A pierniki bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie go zrobię:) Wygląda mega pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda niebiańsko! :) Uwielbiam zapach piernika.
    Dołączam do obserwatorów i czekam na kolejne pyszności :)
    pozdrawiam Paula:)
    http://eatmebypaula.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny, bardzo udany wypiek! Jak dla mnie to biszkoptowy piernik :) Moja mama robiła piernik bardzo delikatny, puszysty i taki jest o niebo lepszy od ciężkich, twardych pierników, które niekoniecznie zdążą "odwilgnąć" na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie piekę ten piernik na życzenie mojego męza,wyrósł pieknie jutro bedziemy konsumować,przepis bardzo łatwy iszybki w wykonaniu.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piernik jest wyśmienity. Nie da się go chyba zepsuć. Polecam wszystkim amatorom słodkości.

    OdpowiedzUsuń
  8. pewne to jest bardzo smaczno i aromatno :) zapraszam do swego blogu, tez mam recepty i przepisy :) kosholka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak piernik jest bardzo smaczny i łatwy w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszny.dzisiaj piekłam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekę go co roku na święta. Zawsze ucierałam wszystkoręcznie a wy używacie do tego miksera?

    OdpowiedzUsuń
  12. Piernik z zewnątrz wyglądał na super wyrośnięty. Po włożeniu patyczka okazało się że cały środek jest płynny. Wszystko zrobiłam zgodnie z przepisem... Ciekawostka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba było go włozyć jeszcze do piekarnika, przykryć z wierzchu folią i dopiec aż patyczek będzie suchy

      Usuń
  13. Zrobiłam.Prosty i pyszny

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekłam dziś.Prosty i pyszny

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)