S

sobota, 12 października 2013

Rolada waflowa z bananem

Chociaż sceptycznie podchodziłam do tego czy zwinę kruchy wafel w roladę postanowiłam zaryzykować.
I niespodzianka , wafel pod wpływem gorącej masy pięknie zmiękł i bez najmniejszego problemu zrolował się co mnie bardzo ucieszyło.
Roladę wykonuje się szybciutko i co najważniejsze jest pyszna :)


Rolada waflowa z bananem




Składniki:

  •  paczka wafli
  • 2 op. herbatników
  •  1 galaretka (najlepiej cytrynowa)
  • 2 łyżki kakao
  • 1 margaryna 250g
  • 3/4 szklanki cukru
  •  2-3 banany (możliwie proste ;))
  • rodzynki, orzechy



    Etapy przygotowania:

    Z przepisu wychodzą 2 całe rolady.
    Galaretkę rozpuścić w szklance gorącej wody. 
    Margarynę zagotować z cukrem i kakao. Wkruszyć herbatniki , 2 wafle, dosypać  rodzynki, wlać ciepłą rozpuszczoną galaretkę i dobrze wymieszać. Chwilę odczekać żeby masa zagęściła się.
    Rozłożyć 2 wafle i posmarować każdy z nich gorącą masą ( można wcześniej położyć je na chwilę na mokrej ściereczce). Poczekać chwilę do zmięknięcia wafli.
    Na posmarowany wafel układamy banany. Banany kroimy na większe kawałki i układamy na samej krawędzi wafla. Szybko zawijamy roladę, zaczynając od krawędzi z bananem
    Rolady owinąć w folię aluminiową i schłodzić


31 komentarzy:

  1. Coraz wiecej osób przygotowuje takie rolady.. Podobają mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rolada jest bardzo dobra i dosyć szybka w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a to wafle się nie łamią?
    ciekawa rolada, ale taka dość nietypowa :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać na zdjęciu wafel ładnie się zrolował.
      Wafle pod wpływem cieplej masy miękną i stają się elastyczne, można je wcześniej położyć na wilgotnych ściereczkach , przetestowałam obie metody i ta z nałożeniem ciepłej masy i odczekaniem chwilki, żeby wafel zmiękł jest lepsza wg mnie :)

      Usuń
  4. Ciekawy i nieskomplikowany przepis. Masa też niebanalna. Chętnie taką roladę zrobię. Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tę roladę :) Wszyscy za nią przepadają, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o kurde! ale fajny przepis:) nie sądziłam, że można zrobić roladę z wafli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wydawało mi się to dziwne ale jak widać nic trudnego :)

      Usuń
  7. o ja...jakie smakowitości...aż mi poziom cukru spadł, i koniecznie musze cos tak pysznego zjeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Skusiłabym się na kawałeczek! Chętnie kiedyś wypróbuję przepis :)
    Aaaa i jeszcze coś... :) Pięknie TU!

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis warto wypróbować :) Fajnie , że stronka się podoba :)

      Usuń
  9. ja zapiast tej masy dodaje toffi lub mase krówkową

    OdpowiedzUsuń
  10. czy zamiast galaterki sytrynowej mogę dać kisiel cytrynowy bo akurat nie mam cytrynowej galaretki:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musi być galaretka, ewentualnie inny smak np. pomarańczowy, agrestowy

      Usuń
    2. Rewelacyjnie wyszło, dodałam pomarańczowa galaretke a banany skropiłam sokiem z cytryny, goście byli zachwyceni:) dodaje to ciasto do moich ulubionych:) dziekuje za cudowny przepis:)

      Usuń
    3. Super , że się udało i smakowała rolada, też robiłam z galaretką pomarańczową i wiśniową ale ta druga moim zdaniem ma zbyt intensywny smak i zapach dlatego zaproponowałam do zamiany pomarańczową lub agrestową :) Pozdrawiam

      Usuń
  11. moja kolezanka tak robila krokiety z grzybami - na andruty kladla warstwe goracych tluczonych ziemniakow, dodawala podsmazone pieczarki, zawijala i obtaczala w jajku i bulce tartej. tez sie dziwilam jak taki wafel mozna zrolowac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny pomysł, też widziałam gdzieś podobny przepis na krokiety:) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Zamiast pieczarek idealnie pasuja parówki :-)

      Usuń
  12. Zrobiłam na dzisiejszy podwieczorek, mam dwie uwagi co do przepisu, dwie paczki ciastek tzn. ile? Paczki są różnej wielkości, od tego zależy jaka ma być gęsta masa i czy paczka rodzynek? nie jest podane, po południu skosztujemy, napiszę, czy smakowało. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rodzynek ok 1/2 szklanki natomiast herbatników w granicach 100g :)

      Usuń
  13. Banan w płaszczyku :) rewelka - smaczne , proste ,szybkie i tanie ! Po prostu bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wyszła mi ona :(, Wafel pod gorącą masą nie zmiękł ,a masa zastygła na wierzchu . Dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia dlaczego tak się stało, robiłam ją wiele razy i zawsze wychodziła. Może trzeba było dodatkowo użyć wilgotnej ściereczki do nawilżenia wafla. Zawsze zwijam jak masa jest jeszcze delikatnie ciepła, nigdy mi nie zastygła na wierzchu bo wtedy rzeczywiście był by problem ze zwijaniem. Trzeba było próbować zwijać najwyżej wafel by popękał ale maa była by w środku .

      Usuń
  15. Czy banan nie ściemnieje ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla pewności można skropić go sokiem z cytryny ale ja tego nie robię i jest OK

      Usuń
  16. ten przepis ma chyba 20 lat już o nim zapomniałam ... miło, że ktoś odświeża takie przepisy chętnie do niego wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki za super przepis.Zrobilam go dzisiaj wyszedł superowo.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że udała się ja zawsze ją robię na święta :)

      Usuń
  18. A ile margaryny dodac bo pisze tylko o margarynie ale nie ile

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :)