S

sobota, 20 grudnia 2014

Murzynek z serem

Potrzebowałam na wczoraj szybkiego w wykonaniu no i przede wszystkim pysznego ciasta, przygotowałam murzynka  z serem i to był strzał w dziesiątkę. Ciasto jest pyszne , pół blachy zniknęło w mgnieniu oka. Śmietankowy delikatny ser i lekko wilgotne kakaowe ciasto to świetne połączenie. Przeglądając Internet spotkałam dużo podobnych ciast Izaurę , Cielaka, Ciasto łaciate a mój to po prostu murzynek z serem , różni się od powyższych tym , że potrzeba do niego zaledwie 3 jajka :) . Co tu dużo mówić prosty, pyszny i tani tym bardziej, że w okresie przedświątecznym można kupić 1 kilogramowe wiadereczko sera już za 5 złoty a wystarczy ono na dwa ciasta Na pewno powtórzę wypiek na święta. Polecam wypróbować  ...

Murzynek z serem





Ciasto:

2 - 3 jajka ( dałam 2 duże)
3/4 szkl cukru
3 szkl mąki pszennej
3 łyżki śmietany 18%
ok 3/4 szkl przegotowanej zimnej wody 
1 łyżeczka sody
3 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru waniliowego
1/2 szkl oleju
2 łyżki dżemu lub marmolady ( dałam marmoladę truskawkową)




Całe jajka ubić z cukrem na puszystą masę, wsypać proszek do pieczenia, sodę , cukier waniliowy i kakao - delikatnie zmiksować. Do szklanki ( 250 ml) włożyć śmietanę i dopełnić do całości wodą- rozmiesza i wlać do jajek. Wsypać mąkę i zmiksować. Do zmiksowanej masy wlać olej i wymieszać dokładnie na koniec dodać marmoladę i  przemieszać. Ciasto wyłożyć do foremki wyłożonej papierem do pieczenia.



Masa serowa:

1/2 kg sera ( miałam Philadelphię  z wiaderka)
1 jajko
2 czubate łyżki budyniu śmietankowego
5 łyzek cukru pudru ( zależy od kwaśności sera)




Do sera dodajemy cukier( sprawdzając słodkość) i budyń w proszku - mieszamy. Dodajemy żółtko i pianę z białka - delikatnie mieszamy.

Ser wykładamy kleksami na wierzch ciasta kakaowego .


Pieczemy ok 45 - 50 min w 170 - 180 stopniach zależy od piekarnika. 

Można polać polewą czekoladową.


Wymiar blachy to mniej więcej 23 x 28 cm mierzona na spodzie



Murzynek z serem


Murzynek z serem



13 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie połączenia smaków, ciacho wygląda pysznie :-) pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I gwarantuję, ze nie tylko wygląda ale i smakuje przepysznie

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nigdy nie piekłam w prodiżu ale myślę , ze powinno się udać :)

      Usuń
  4. Coś chyba zostało pomylone w przepisie - to ciasto nie może być puszyste i wilgotne przy takich proporcjach. Masa ciasta nie wchłonie takiej ilości mąki - w końcowym efekcie nie jest to to czego oczekiwałam. Zrobiłam wszystko skrupulatnie i nie byłam zachwycona. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie proporcje są jak najbardziej poprawne. Piekłam ciasto 3 razy pod rząd tak wszystkim smakowało ale o gustach się nie dyskutuje i wszystkim nie musi to samo smakować. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Pani Jolu! CIasto pyyyycha!!! Szybkie, proste i smaczne jak zadne inne! :) dziekuje! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super , że się udało i smakowało. Pozdrawiam i dziękuje za komentarz :)

      Usuń
    2. Własnie robie je drugi raz :D mniam :) pozdrawiam!!

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam z tego babeczki pod ser ułożyłam malinki mniam pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł, fajnie,że smakowało :) Pozdrawiam

      Usuń

Zapraszam do komentowania :)