S

wtorek, 29 września 2015

Papryka w przecierze pomidorowym

Zerwałam dzisiaj z krzaczków ostatnie papryki, żeby je wykorzystać znalazłam w zeszycie przepis na paprykę w przecierze pomidorowym tak dawno jej nie robiłam a jest pyszna. Bez większego zastanowienia wzięłam się do przygotowania tej pysznej papryki.

Papryka w przecierze pomidorowym





Składniki:
1,5 kg papryki
3 duże cebule

Zalewa:
1 mały koncentrat pomidorowy 190g ( około 7 łyżeczek)
1/2 szkl octu 10%
1/2 szkl wody ( można troszeczkę więcej 3/4 szkl)
1/2 szkl oleju
5 łyżek cukru
1 łyżka soli
4 ziarenka ziela angielskiego
10 ziarenek pieprzu

Wszystkie składniki zalewy mieszamy razem , stawiamy na ogień i zagotowujemy.
W tym czasie gdy zalewa się gotuje  myjemy i oczyszczamy paprykę , kroimy ją w grube paski, cebulę kroimy w piórka.
Po zagotowaniu zalewy wrzucamy do niej paprykę i cebulę. Zagotowujemy wszystko razem i gotujemy ok 10 - 15 min ( zależy od papryki należy kontrolować jej miękkość, ma być delikatnie miękka ). Gotową paprykę przekładamy do słoików, zakręcamy i odstawiamy do ostudzenia. Nie wymaga pasteryzacji.
Z porcji wyszło mi 7 takich słoiczków jak wyżej na zdjęciu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania :)